dissabte, 26 de març del 2011

EL LLIBRE DE TONYO

A principi de curs vam rebre una carta amb unes pistes per a que descobrirem un personatge que volia ser el nostre amic. Pensant i pensant vam esbrinar que es tractava d'un pallasso i aleshores va aparèixer a la nostra classe una caixa molt gran i dins una titella que deia que el seu nom era TONYO i que volia que entre tots els xiquets li férem un llibre amb els nostres noms. Així que cada setmana la carpeta de Tonyo visita una de les nostres cases i allí amb l'ajuda dels pares elaborem un full on escrivim el nostre nom, el seu significat, quantes lletres té, ... i també posem fotos nostres. Després això ho portem a classe i ho expliquem als companys. Així ens anem coneixent una mica més. Poquet a poquet anirem ensenyant-vos com està quedant el nostre llibre.

dijous, 24 de març del 2011

EMBARBUSSAMENTS

Durant este trimestre al taller de literatura hem treballat embarbussaments. Quin embolic!, però ho hem passat bé jugant amb les paraules i intentant aprendre'ls. Estem tant satisfets quan som capaços de recitar de memòria! El resultat ha sigut este llibre on hem replegat els travallengües i també hem treballat plàstica per a que cada full ens quedara més bonic.

dimecres, 23 de març del 2011

COLLAGE AMB PASTA DE SAL I FULLES

Al taller de plàstica avui hem fet "pastetes" i això als xiquets els agrada molt. La mescla que hem utilitzat era molt senzilla: sal, farina i aigua, tot ben remogut i a pastar damunt d'una cartolina. Després, com estem estudiant els arbres, li hem afegit fulles de pi i de xiprer i ens han quedat uns quadres molt bonics. Ara caldrà esperar a que tot s'eixugue i els penjarem per ornar la classe.

dilluns, 21 de març del 2011

VISITEM ELS ARBRES DE L'ESCOLA

 Què millor per aprendre sobre les plantes que anar a veure-les en el seu mitjà natural. Com les que tenim més a prop són les del voltant del pati, este matí hem fet una xicoteta eixida per observar-les. Hem pogut olorar el romer i abraçar-nos al tronc de l'avet i buscant herbes una xiqueta s'ha trobat un número "1", mireu les fotos i veure-ho.


ZISOSAURE

Es tracta d'un llibre molt divertit i amb unes il·lustracions molt boniques que ens ha fet pensar per poder trobar a un zisosaure. Quin animal és eixe? I buscant, buscant hem trobat una rata-penada, un camaleó, una cobra i altres animals dels que hem après algunes coses que desconeixíem.

diumenge, 20 de març del 2011

EL MURAL DE LA CLASSE


Ací teniu la nostra obra d'art. Que us sembla? El divendres hauríeu d'haver vist la cara dels xiquets quan, sense dubtar gens ni mica, agarraren amb seguretat el pinzell per fer cadascú el seu autoretrat. Al llarg del dia van fer unes quantes visites al mural per explicar als companys quin era el seu dibuix. Què contents estaven de les seves produccions artístiques!

dimecres, 16 de març del 2011

ELS NOSTRES AMICS ELS ARBRES

Un dels objectius de la nostra escola és que els xiquets estimen la natura i la conserven, per això quan arriba el mes de març celebrem el "Dia de l'arbre" i un grup de mestres s'encarreguen d'organitzar diferents activitats relacionades amb el tema.
Aquest any tot ha començat amb la decoració d'uns arbres gegants que ornen rebedors. Els més xicotets han pintat una fulla amb colors brillants i al mig han enganxat la seva foto. Amb totes les fulles hem deixat un arbre preciós.
Un altre dia hem tingut la visita dels joves del Taller d'Ocupació que ens han ensenyat a sembrar "gentilles". Ara les tenim a classe i les hem de regar (... i tots volem ser els encarregats!).
Amb aquesta motivació els alumnes d'infantil de 3 anys anem a realitzar un projecte de treball per aprendre més coses sobre aquestos éssers vius que són tant importants per a les nostres vides.
Avui hem començat a preparar el mapa conceptual del projecte i hem pintat tres arbres grans que han quedat molt bonics. Un l'hem fet utilitzant la tècnica del puntillisme per a que semblara que tenia fulles. A veure si us agraden.

LA FESTA DE LA PUBLICATA, SANT ANTONI.

Al mes de gener vam estudiar Sant Antoni i tot el que fa referència a la seua festa: la vida del Sant, els troncs, les barres i la barraca,l'entrada de la "malea", els pastissos, l'auto sacramental i tots els seus personatges, ... sense oblidar-nos dels animals que protagonitzen la festa i que entusiasmen als xiquets: els cavalls. Va ser molt divertit. A més vam tindre molta col·laboració per part de les famílies, mireu les fotos i veure-ho. Ens van portar una barraca, un cavall amb tots els aparells necessaris per a arrossegar les barres, cavalls i tractors amb ramulles, disfressa de dimoni, moltes fotos, cartells, programes dels actes, una moto-serra que semblava de veres... i per a colofó del projecte ens van visitar tres dimonis, a veure si els coneixeu. Moltes gràcies a tots.

EL PROJECTE DELS ANIMALS

A la classe dels Cavalls hem començat un nou projecte de treball "Els arbres", del que ja us anirem contant. Però abans voldríem recordar el treball que hem realitzat durant aquest curs. Els mesos de setembre i octubre van ser d'adaptació, veníem de la "guarde" i començàvem una nova etapa a l'escola, així que calia conèixer com funcionaven les coses pel cole dels grans.
El nostre primer projecte va ser "Els animals" i tots els xiquets i xiquetes vam portar informació de casa (llibres, contes, dvd's, revistes) fins i tot ens van venir a visitar la perdiu de Fermín i la tortuga de les filles de Lledó. També ens ho vam passar molt bé jugant amb les titelles de Pau. Ah! Sabeu que és el que porta Borja a la mà?... Vam aprendre moltes coses. Mireu, mireu...

POEMA DELS SENTITS

Desprès de tocar, olorar, escoltar, tastar i veure hem arreplegat el nostre treball en un poema que ens ha quedat així.

dimarts, 8 de març del 2011

CARNESTOLTES I QUARESMA

Hem començat la vesprada llegint el conte de "Don Carnaval y Doña Cuaresma", això ens ha servit per introduir-nos en la sessió de psicomotricitat que avui anava de disfresses. Ens hem pintat la cara i hem buscat teles de colors per fer-nos algunes capes i vestits i després de jugar una estona hem fet una desfilada. Ací teniu les fotos dels models.

SUAU, ASPRE... DUR O TOU?

Hem tastat moltes coses que han portat els xiquets a classe i ara és el moment de "tocar". Noa i Oscar ens han portat coses aspres (espart, tros de "lija",tronc de fusta, cartró, pomelo) i Laia i Martí, coses suaus (uns micos i una granota de peluix i una manteta suau i calenteta). Aquestos objectes estaven amagats dins d'una bossa que menja coses i els xiquets, amb una mica de por per si se'ls menjava algun dit, han anat posant la mà per descobrir què era el que hi havia dins i quin tacte tenia. Una vegada ho hem tret tot de la bossa hem repartit les coses per les taules i cadascú anava dient si el que li havia tocat era suau o aspre. Una altra experiència que hem fet ha sigut comparar el pes dels peluix i de la manta i el pes de la caixa de les construccions de fusta, què pesa més? Quin és més gran? I si és més gran perquè no pesa tant?
Un altre matí hem experimentat amb coses dures i blanes. Pau, Rubén i Yeray han sigut els encarregats de presentar-nos el material (esponja, magdalenes, pa de motle i unes peces de plàstic dur). La dinàmica que hem seguit ha sigut la mateixa que amb les coses suaus i aspres.
Després de tot aquest treball de manipulació hem dedicat unes altres estones a estampar les mans, els dits i els peus amb pintura. Mai ens havíem pintat els peus i, encara que la pintura es notava gelada, ha sigut molt divertit.Ah! i també ens hem fotocopiat les mans i el full eixia calentet de la fotocopiadora...

dissabte, 5 de març del 2011

I JA ENS HA NEVAT!

Aquest matí quan entràvem a escola nevava i els xiquets no paraven de mirar per la finestra, així que hem decidit abrigar-nos molt bé i eixir a gaudir de la neu. Han sigut pocs minuts però intensos, trepitjar la neu, agafar-la i sentir la seva fredor, tirar-nos unes boles, inclús buscar el tricicle que ens agrada tant i veure'l com avui està tintat de blanc. Per acabar encara han omplit un poal de neu i se'ns ha ocorregut un experiment: posar-lo damunt del radiador i observar què passava... Alguns xiquets han fet les seves hipòtesis: com fa calor es farà gel, ... no, que es farà aigua; es desfarà,... Per la vesprada hem pogut comprovar que havia passat.
Avui ha sigut un dia d'observacions perquè aprofitant la nevada hem tret una pintura de Goya que porta eixe títol i ens hem fixat en els personatges que apareixen, què porten, quina expressió tenen, com van vestits, quin oratge fa, ... Després hem pintat el nostre paisatge nevat, però ho hem fet d'una manera especial. Hem agafat un pot d'aigua i li hem afegit sucre, l'hem remenat, hem dit unes paraules màgiques i què ha passat, doncs que el sucre ha desaparegut. Així hem aprés una nova paraula: dissoldre. Després hem posat clarions dins de l'aigua i els hem deixat déu minutets. Els hem eixugat i a pintar. Ací teniu algunes de les nostres obres d'art.
I açò no és tot, per arrodonir la vesprada hem tastat un gelat de neu i cola-cao que estava boníssim. La recepta, per si ho voleu fer a casa, és molt senzilla: neu ben neta, unes cullerades de cola-cao i una mica de llet condensada, tot ben remenat i ... bon profit!!!

dijous, 3 de març del 2011

ÀCID, AMARG I ... DOLCET

Als xiquets de classe els dic que som científics, que experimentem, provem, fem hipòtesis (estarà bo? estarà roin?...) i avui ens toca tastar coses àcides i amargues. Borja ha sigut l'encarregat dels productes àcids i ens ha portat llima i poma. Les hem tocades (suau o aspre), olorades i a la fi tastades, ... i les expressions de les seves cares si mireu les fotos parlen elles soles. De coses amargues n'han portat Eric i Daniel: olives, cafè, xocolate i ametles amargues. Hem començat fent-nos un caferet sense sucre i no ens ha agradat gens, desprès li hem afegit sucre i ha millorat una mica, alguns xiquets també han destacat que els agradava l'olor. Hem continuat amb les ametles amargues i estaven tant roines que hem anat depresa a beure, després hem tastat el xocolate, una mica amarg però millor que les ametles,... però el que més ens ha agradat ha sigut el trosset de sucre que ens hem menjat per acabar l'experiència amb una sensació ben dolceta.

dimarts, 1 de març del 2011

TALLER DELS SENTITS

Ha arribat l'hora de veure com estem d'olfacte i utilitzem el que ens han portat Irene, Eva, Júlia i Fermín. Olor agradable o desagradable? T'agrada o no t'agrada? Ara sols olorem, no val a mirar ni a tocar. A veure si endevinem que és? Quan vam treure la primera sorpresa (un cap de gallina) tots van coincidir en què feia pudor i semblava "basura", però ningú va encertar què era. Quin ensurt quan ho van veure! Després van vindre olors més agradables: timonet i espígol i vam parlar de les plantes i vam enganxar una branqueta de romer del pati de l'escola a la fitxa.
Un altre dia vam olorar ambientador, alls (sense veure'ls molts xiquets ho associaren a l'olor a carn, ja que són un bon condiment) i una pastilla de sabó que ens va servir per a rentar-nos les mans i eliminar l'olor dels alls que havíem tocat.

EL TALLER DELS SENTITS

A partir d'un poema del cos hem muntat un taller per experimentar amb els nostres sentits. S'ha demanat la col·laboració de les famílies per a que cada xiquet aportara un aliment o un objecte que tinguera determinades característiques: dolç, salat, aspre, suau.... L'objectiu del taller és conèixer el nostre cos, els sentits i les seues possibilitats. Està resultant una activitat molt divertida i interessant.
Hem començat el projecte llegint el poema i pintant la tapa. Un altre dia va aparèixer dins d'una caixa una cosa que ha portat Tania i que té forma de triangle i és salada, ... què serà? Els xiquets fan les seves hipòtesis i algú diu: formatge!! Ho han encertat i és l'hora de provar-lo. Amb el joc de les endevinalles també descobrim una cosa que ens serveix per a menjar-nos el pastís dolç que ens ha portat Álex. Jugant i endevinant també apareixen les coses dolces i salades que ens han portat Bianca, Sofia, Álex i Ainhoa. Tot està boníssim: la cecina, els cacaus, l'abadejo, l'ensaïmada, les magdalenes i les rosquilletes, ... dolç i salat tot ens ha agradat.