dimarts, 27 de març del 2012

Cançó: "Els dies de la setmana"

Al llarg del curs hem estat aprenent alguns poemes i cançons que de vegada en quan van a casa per a compartir-los amb la família. Ara ens toca una cançó de Dàmaris Gelabert sobre els dies de la setmana, ací us la deixem per si voleu cantar-la amb els vostres alumnes o amb els vostres fills quan arribe la carpeta viatgera a casa.

Plàstica: Paul Klee, bombolles i mesclem colors.

dimarts, 20 de març del 2012

La mariquita Juanita y Carlos el colibrí.

A quin amic es trobarà avui Juanita? El final del conte anterior ens diu que ve pel cel i que és un colibrí. Sabeu quin animal és eixe? Tots tenen clar que si ve pel cel té que ser un pardal i hi ha una xiqueta que sí que sap que és un colibrí, així que comença la conversa: Com són els pardals? Són tots iguals? Fem una roda i cada xiquet diu el nom d'un pardal que coneix, entre tots anem dient característiques. No sabem molts tipus de pardals,caldrà treballar-ho. Però avui el nostre protagonista és el colibrí. Veiem fotos d'estes aus i comentem algunes de les seves característiques: la grandària, les plomes de colors, el seu bec, com té la llengua, com s'alimenta, quines són les seves flors preferides... Als xiquets els han agradat molt. Ja tenim un animal més per al racó dels amics de Juanita, perquè no sé si us hem contat però tenim un espai a la classe on anem penjant fotos reals dels animals i de les flors que apareixen als contes. Així anem ampliant el nostre coneixement del món de la naturalesa. Acabem la classe fent una fitxa de les característiques del colibrí.

dijous, 15 de març del 2012

La mariquita Juanita y Guillermo, el grillo saltarín.

Una nova aventura de la nostra marieta la porta a conèixer a un grill que no para de saltar. Ella intenta imitar-lo però no sap i en un dels intents cau. Sabeu què fa enlloc d'enfadar-se perquè no sap fer una cosa: RIURE. Guillermo l'ajuda i els dos junts juguen i ho passen bé, cadascú content amb les seves habilitats.
La conversa està en marxa: què fem nosaltres quan no sabem fer alguna cosa? Ens dóna ràbia que un altre company sàpiga fer les coses millor que jo? Ajudem als altres quan no saben? Els xiquets, com sempre, han sigut molt sincers amb les seves respostes i han reconegut que els agrada ser els millors i que quan no saben alguna cosa s'enfaden. També hem valorat les vegades que ens ajudem uns als altres, que són moltes. I curiós, ells mateixos han sigut capaços d'expressar qui són els companys més "ajudadors".
Per viure el conte hem fet una dramatització per parelles repetint els salts, la caiguda i el joc. Hem acabat agarrats de la mà tots junts fent una rotllana i ballant la cançó de "Marieta vola, vola".
Ja tenim una altra paraula per al nostre panell de "Les paraules màgiques":  BON HUMOR.
Per acabar la sessió hem fet una fitxa per al dossier. Havíem de classificar els animals en dos columnes: els que poden saltar i els que no.

dilluns, 12 de març del 2012

La mariquita Juanita descubre la paciencia.

Ja us vam contar que Juanita al·lucina quan veu que d'una cosa tant lletja com és el capoll d'una palometa, naix una papallona tant bonica. I la papallona li parla de la paciència, doncs nosaltres a classe també hem parlat sobre esta actitud que és tant necessària. Els xiquets tenen molt clar què és tindre paciència i diuen que és una paraula que les mares i la mestra gasten molt sovint. "Espera, paciència que ara vaig..." i és que ens hem adonat que tot volem tindre-ho enseguida, que ens agrada que ens escolten els primers, ... i el que m'ha fet molta gràcia és que també han expressat que això de la paciència pot acabar-se o perdre's. Ho han sentit als grans que diuen: "a mí ja me s'acabat la paciència" o "jo ja no tinc més paciència". Per als pares us deixo un vídeo que parla de metamorfosis i transformacions com les que fan les papallones, és fort però espero que us agrade.

divendres, 9 de març del 2012

Por cuatro esquinitas de nada.

Ací us deixo el vídeo del conte que hem treballat a classe. Quan l'he presentat als xiquets ho he fet per passes sense arribar al final. Els he fet pensar: com es devia sentir el quadrat? Què ens pareixia l'actitud dels cercles? Quina podria ser la solució al problema que tenia plantejat el quadrat? I com ja esperava no m'han defraudat i han sabut expressar la sensació de soledat, de tristesa, ... i també han plantejat un munt de possibilitats per solucionar el problema com: buscar als seus papàs, doblegar les puntes, posar-li purpurina màgica, buscar una gallina i que amb el bec li fera el forat quadrat, amb una vareta màgica, amb un ganivet fer la porta quadrada... Activitats com esta pretenen que els nostres fills i els nostres alumnes, que són els ciutadans del futur, miren amb nous ulls i valoren les coses des d'altres perspectives. Espero que us agrade, podeu tornar-lo a veure amb els vostre fills, a ells els encanta repetir aquelles coses que els han fet gràcia.

dijous, 8 de març del 2012

La "D", la "F" i la "G"

El projecte que estem fent del "Llibre de les lletres" està resultant enriquidor. L'objectiu que pretenia era que els xiquets s'interessaren pel món de la lectoescriptura i ho estem aconseguint. Els "peques" esperen amb il·lusió que els toque la carpeta per emportar-se-la a casa. Després, per saber quan motivats estan, només cal veure les cares de sorpresa que fan quan apareix la caixa màgica: què ens portarà avui?. Cada sessió ens resulta més fàcil formular preguntes i donar pistes. I com que d'eixa caixa de les sorpreses han eixit coses tant variades hem pogut parlar de molts temes diferents i aprendre coses noves. Però ja fa unes setmanes que no us contem res de les darreres activitats, així que ací teniu unes quantes fotos per posar-vos al dia. Gràcies a les famílies per la vostra col·laboració!!!

La mariquita Juanita y Tania la araña

A la sessió dedicada a Juanita avui hem conegut a una aranya molt generosa que li ha regalat la seva casa a la nostra amiga. Així que hem parlat de ser generosos, de compartir i també de donar gràcies. La conversa ha recollit totes aquelles situacions en les que donem gràcies: quan ens regales alguna cosa, quan els iaios ens donen diners, quan la mestra ens ajuda a posar-nos la bata o cordar-nos les sabates,... Hem parlat de la importància que té ser ben educats i utilitzar fórmules de cortesia o "paraules màgiques" com els dic als xiquets. Així va omplint-se el nostre racó. Ara afegim la paraula "Gràcies".
Hem vist a l'ordinador aranyes i teranyines i després les hem dibuixades.

dimecres, 7 de març del 2012

"Tolola, Juan i la pluja"

Roda, roda molinet.

Avui la classe de música ha sigut molt divertida perquè hem pintat amb xocolate. Sí, sí ho heu llegit bé! Mª Jesús ens ha ensenyat la cançó de "Roda, roda molinet" i mentre ella cantava nosaltres anàvem fent cercles amb el xocolate cuit. Quina olor més bona! Quan arribe el nostre treball a casa no valoreu el resultat, més bé penseu en el procés i en les sensacions que hem viscut.


dimarts, 6 de març del 2012

"Tècnica de la tortuga"

Avui ha vingut a l'escola Anna Colom, la psicòloga de la Mancomunitat, i ens ha contat un conte d'una tortugueta que tenia molts problemes. El conte ensenya una tècnica d'autocontrol i Anna els ho ha fet experimentar als xiquets. Després hem pintat una tortuga que ens servirà per a reforçar la utilització del que hem aprés. Ací us deixem unes diapositives amb un conte semblant que ja teníem a classe per a que pugueu contar-lo amb els vostres fills i utilitzar-lo en moments de "rabietes", "enfados",...

divendres, 2 de març del 2012

"La música", projecte de treball.

Ja hem acabat el projecte de treball sobre "La música". Els xiquets ho han passat molt bé i han après moltes coses. Prompte portaran a casa llibre on s'arrepleguen les fitxes que hem realitzat. Però un projecte és més que un dossier, per això us deixem una presentació on podreu fer-vos una idea de les diverses activitats que hem realitzat. Desitgem que este treball haja servit per a que els nostres alumnes estimen la música.

Fins prompte Raquel!


Ja fa una setmana, què prompte passa el temps, es va acomiadar Raquel preparant un berenar per als xiquets. La classe li vam regalar un llibre amb les nostres fotos i dibuixos. Esta alumna de tercer curs de Magisteri ha compartit amb nosaltres totes les activitats que hem realitzat durant el darrer mes i mig. Ha sigut un temps profitós per a la classe perquè hem comptat amb l'ajuda, les idees i la il·lusió que Raquel ha posat en el seu treball. Esperem que per a ella també hage segut interessant i profitosa la seva estada. Raquel que tingues molta sort!!!